Programma:
06 Februari 2012, 00:59:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Film: de Storm  (gelezen 1444 keer)
Sander
Gast
« Gepost op: 16 Oktober 2009, 08:41:05 »

de Storm

In de nacht van 31 januari 1953 breken de dijken in Zeeland tijdens een verschrikkelijke storm op meer dan honderd plaatsen. De jonge moeder Julia komt samen met haar baby in het water terecht en wordt - tegen haar wil in - gered door de jonge luchtmachtsergeant Aldo, haar zoontje achterlatend. Ze is ontroostbaar, hult zich in stilzwijgen en weigert met haar gehate redder te praten. Aldo besluit Julia te helpen haar kind te vinden. Het is het begin van een lange zoektocht die hen - tegen de evacuatiestroom in - uiteindelijk weer terug zal brengen naar Zeeland: een verdronken, surrealistisch landschap van dierlijke en menselijke kadavers. Toch krijgt Julia aanwijzingen dat haar zoon nog leeft. Maar waar? En bij wie?

Regisseur Ben Sombogaart koos voor zijn film Bride Flight voor een onderbelicht stuk Nederlandse geschiedenis; de bruidenvlucht van Londen naar Christchurch Nieuw Zeeland. Met De storm maakt hij weer een film over een belangrijk, maar nog nooit verfilmd deel van onze geschiedenis. Sylvia Hoeks won in 2007 een Gouden Kalf voor haar bijrol in Duska van Jos Stelling. In De storm mag zij voor het eerst de film dragen. Ze was zo zelfverzekerd dat ze een scène wilde overdoen waar de regisseur wél tevreden mee was.

De opnames van De storm vonden plaats in Castricum, Zeeland en Tielrode (België). De hele potpolder werd voor de film onder water gezet en 90 landeigenaren gaven toestemming om hun landerijen onder water te zetten. Daarnaast werd een 150 meter lange dijk gebouwd zodat alle scènes op locatie konden worden opgenomen.
Sander
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Oktober 2009, 08:42:10 »

heb m gezien, een menselijk verhaal, erg goed gefilmd maar in mijn optiek jammer dat er maar een echte verhaallijn door het drama heen loopt. werd ik persoonlijk een beetje moe van op den duur. verder prima film voor een nederlandse vertoning maar geen aanrader voor de bios wat mij betreft
cyntha
Forum lid

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Oktober 2009, 10:12:39 »

Nog niet gezien.. maar kan me op het moment ook niet echt boeien.. Sad

poeh poeh, nou nou, ja ja, hè hè.. Tis wat allemaal!
Sander
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Oktober 2009, 14:16:13 »

tsja, vanwege een stukje nederlandse geschiedenis en historie vond ik het wel leuk om te gaan kijken. maar das ook alles
cyntha
Forum lid

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Oktober 2009, 16:32:13 »

Nou ik vind het normaal niet erg hoor Nederlandse films.. maar nu is gewoon mijn bui er niet naar Tong (bui hahaha)

Sjurindah
Forum lid

Kicke

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Oktober 2009, 20:23:40 »

Nederlands drama..nee dank u niks voor mij!

"Liefde is het antwoord, maar terwijl je op het antwoord wacht, stelt seks je een paar leuke vragen."
Serto
Moderator

Geslacht: Man

benneh bebop

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Oktober 2009, 11:04:33 »

denk dat ik er ook niets aan vind :p

Even tijdelijk niets tot ik een nieuwe heb :p
cyntha
Forum lid

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Oktober 2009, 17:47:40 »

Sorry, denk dat het geen succes word hier Tong

Serto
Moderator

benneh bebop

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Oktober 2009, 10:21:41 »

joh.. ik hou zoiezo al niet van nederlandse films.. camera werk ziet er al gewoon goedkoop uit... :p

cyntha
Forum lid

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Oktober 2009, 14:40:02 »

Ja dat is ook zo, maar sommige nederlandse films vind ik toch nog wel leuk, maar is dan meestal ook meer een film als phileine zegt sorry etc.. meer comedy dus.. Tong Serieuze films komen niet zo goed tot hun recht.. al moet ik wel zeggen dat het steeds mooier word allemaal...

Bouli
Forum lid

« Antwoord #10 Gepost op: 06 November 2009, 17:22:46 »

trailer ziet er wel goed uit, is 1 van de betere rampen films zo te zien.
Serto
Moderator

benneh bebop

« Antwoord #11 Gepost op: 09 November 2009, 11:59:13 »

jah en gebaseert op een waar gebeurt verhaal natuurlijk..alleen nog blijf ik er bij dat nederlandser niet goed kunnen acteren, en neit goed kunnen filmen. :p

cyntha
Forum lid

« Antwoord #12 Gepost op: 09 November 2009, 12:16:13 »

Nou sommige nederlanders kunnen wel acteren, maar niet allemaal.. en filmen is inderdaad gewoon barslecht!

Sander
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 09 November 2009, 12:29:07 »

het filmen bar-slecht cyn? dacht dat je hem niet had gezien.

kan uit ervaring zeggen dat dat juist een van de sterjste punten was in deze film.

bovendien zijn films als: - Zwartboek - Oorlogswinter en Simon heel goed gefilmd hoor en blijven Amsterdamned en de lift klassiekers van eigen bodem

De nederlandse film is echt zo slecht nog niet hoor. Bedoel, wel eens een Bollywood, Duitse, Deense, arabische of dergelijke film gezien?

cyntha
Forum lid

« Antwoord #14 Gepost op: 09 November 2009, 12:30:49 »

Nee niet speciaal in deze film... maar gewoon nederlandse films in het algemeen...
Ik heb toch ook al eerder gezegd dat er ook nederlandse films zijn die ik wel leuk vind.. je kan alleen zo duidelijk verschil zien tussen een nederlandse film en een amerikaanse film.. ook als je het geluid uitzet.... Maar ik kraak niet gelijk alle ned. films af.. en ik vind ook zeker dat dat aangemoedigd moet worden..
« Laatste verandering: 09 November 2009, 12:33:26 door cyntha » Gelogd

Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: