Programma:
06 Februari 2012, 00:49:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Sport: Voetbal. Lees, plaats en reageer hier op voetbalnieuws  (gelezen 1279 keer)
Sander
Gast
« Gepost op: 14 Mei 2009, 09:44:00 »

Lees, plaats en reageer hier op voetbalnieuws
Sander
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:44:52 »

Pranjic neemt zondag afscheid van sc Heerenveen

Danijel Pranjic is bezig aan zijn laatste seizoen bij sc Heerenveen. De middenvelder is naar eigen zeggen toe aan een nieuwe uitdaging in zijn carriére.

Dat betekent dat de Kroaat komende zondag tijdens de bekerfinale tegen FC Twente zijn laatste wedstrijd voor de Friezen speelt. "Ik ben klaar hier", zegt hij donderdag in het Algemeen Dagblad.

"Beschouw dat niet als grootspraak", vervolgt Pranjic. "Heerenveen zit na vier fantastische jaren voor altijd in mijn hart, maar ik zit in de eredivisie aan mijn maximum. Ik kan als voetballer niet verder groeien. Ik ben nu 27, ik heb een nieuwe uitdaging, dus een sterkere competitie nodig om me verder te ontwikkelen."

Onlangs doken geruchten op over interesse van Liverpool. Zijn zaakwaarnemer zou zelfs al een onderhoud met de Engelse club hebben gehad. "Ik heb niet met Liverpool gesproken. Of mijn zaakwaarnemer Sören Lerby dat wel heeft gedaan? Laat ik daar maar geen antwoord op geven. De Premier League is een fantastische competitie, maar ook Spanje trekt. Ik denk dat een type speler zoals ik daar misschien nog wel beter rendeert dan in Engeland", aldus Pranjic
Sander
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:46:03 »

United na zege een punt verwijderd van titel

Manchester United heeft bij Wigan Athletic een 2-1 zege geboekt. Daarmee is de titelhouder weer een stap dichter bij prolongatie van de titel. Tegen Arsenal is een punt voldoende om dat te bereiken.

United kende geen gemakkelijke avond tegen Wigan. De thuisploeg kwam voor rust zelfs op voorsprong. Verdediger Namanja Vidic ging ongelukkig onderuit. Daarvan profiteerde Hugo Rodallega, die de bal in de korte hoek langs doelman Edwin van der Sar schoot.

Na de thee stelde United echter orde op zaken. Na ruim een uur tekende Carlos Tévez voor de gelijkmaker. Zijn treffer was van grote schoonheid: een harde pass van Michael Carrick werd door de Argentijn met een prachtig hakje afgemaakt.

Vervolgens leek United toch punten te verspelen, maar Carrick bezorgde zijn ploeg nog de zege. Vanaf zestien meter schoot hij de bal hard achter de kansloze Wigan-doelman.

Zaterdag kan United in het thuisduel met Arsenal kampioen worden. Het heeft aan een punt genoeg om de achttiende titel te veroveren. Dat zou ook een evenaring van het recordaantal kampioenschappen zijn. Liverpool behaalde de achttiende titel in 1990
Sander
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:47:01 »

Viduka wil Newcastle en Shearer omhoog helpen

Mark Viduka wil Newcastle United met Alan Shearer weer naar de top helpen. De sterke aanvaller wil de diep gevallen club deze zomer niet in de steek laten, zegt hij tegen de BBC.

Shearer staat ongeveer een maand aan het roer bij Newcastle en Viduka proeft dat de club weer in de lift zit. "Iedereen in Newcastle houdt van Shearer en hij houdt van Newcastle", zegt de Australiër. "Als de club er weer bovenop wil komen moet dat aan de hand van Shearer gebeuren."

"Hij is een geweldige persoonlijkheid die bij iedereen enorm veel respect afdwingt", zegt de 33-jarige Viduka. "Direct na zijn komst merkte iedereen de positieve verandering. Shearer gaat bij deze club een geweldige carrière tegemoet."

Viduka hoopt zelf langer onder Shearer actief te blijven. "Het zou geweldig zijn als ik hier langer kan blijven", zegt de spits, die dit seizoen lang geblesseerd langs de kant stond. Het contract van de oud-speler van Leeds United en Middlesbrough loopt deze zomer af.

Sander
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:47:51 »

Lazio verovert Italiaanse beker

Lazio heeft de Coppa Italia gewonnen. De ploeg uit de Italiaanse hoofdstad speelde in de finale met 1-1 gelijk tegen Sampdoria. In de strafschopserie was Lazio de gelukkigste.

Lazio kende een droomstart dankzij Mauro Zárate (foto), die zijn ploeg al na vier minuten op voorsprong bracht. Giampaolo Pazzini tekende voor de gelijkmaker.

In het vervolg werd niet meer gescoord, waardoor penalty's de beslissing moesten brengen. Hugo Campagnaro faalde voor Sampdoria. Ousmane Dabo schoot de beslissende strafschop vervolgens binnen, waarmee Lazio de serie met 7-6 won.

Serto
Moderator

Geslacht: Man

benneh bebop

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Mei 2009, 09:23:54 »

goed lopend topic zo te zien :p

Even tijdelijk niets tot ik een nieuwe heb :p
Sander
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Mei 2009, 10:45:01 »

haha, zeker :-) maar ik vind t leuk om voetbalnieuws te posten af en toe :-)

dus doe ik lekker toch!
Serto
Moderator

benneh bebop

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Mei 2009, 10:51:01 »

haha doe maar weer waar je zin in hebt :p misschien dat bock het af en toe leest :p

Sander
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Mei 2009, 11:18:38 »

'Ajax ziet duobaan Olsen niet zitten'

Het is voor Ajax alles of niets wat betreft Morten Olsen. De coach staat op het lijstje van de Amsterdammers, maar een duobaan van de huidige bondscoach van Denemarken zien de Amsterdammers niet zitten.

Dat meldt het Algemeen Dagblad in haar vrijdageditie. Donderdag werd bekend dat technisch directeur Danny Blind Morten Olsen heeft gebeld met de vraag of hij het trainerschap in Amsterdam zag zitten. Zijn antwoord daarop is niet bekend.

Met Denemarken is de 59-jarige Olsen nog in de race voor kwalificatie voor het WK van 2010. Als het aan Ajax ligt, zal de oefenmeester, die nog een contract heeft tot medio 2010, die droom dus moeten opgeven.
Sander
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Mei 2009, 10:12:09 »

'Jol neemt broer mee en haalt Blind naar het veld'
Geschreven op dinsdag, 26 mei om 23:54

Danny Blind keert terug op het veld bij Ajax. De voormalig verdediger, die in het verleden ook nog even als interim-trainer de leiding had over de Amsterdamse ploeg, wordt door de nieuwe hoofdtrainer Martin Jol als assistent bij de groep gehaald. Volgens AD/Sportwereld neemt de oefenmeester twee assistenten mee uit Hamburg.

In het kielzog van Jol zouden zijn broer Coc (als zogenaamde personal assistent) en conditietrainer Michael Lindeman van Hamburger SV meekomen naar Ajax. Blind zal als assistent van Jol op het trainingsveld en op de bank verschijnen; hoogstwaarschijnlijk samen met John van ’t Schip. De voormalig assistent van de reeds vertrokken Marco van Basten kan bij de technische staf blijven.

Blind was vorig seizoen technisch manager bij Ajax: een taak die nu lijkt te verdwijnen bij de Amsterdamse club. Jol gaat in de Arena werken zonder technisch directeur en met algemeen directeur Rik van den Boog. De coach gaat straks over het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding en zal, net als eerder Van Basten, rechtstreeks rapporteren aan Van den Boog.

Voor Rob Witschge zoekt Ajax naar verluidt een nieuwe functie binnen de club. Evenals Van ’t Schip was Witschge vorig jaar assistent van Van Basten, maar voor de voormalig middenvelder is volgend seizoen geen plek meer in de technische staf. De kans is aannemelijk dat Witschge in de technische staf van Jong Ajax verder zal gaan.
cyntha
Forum lid

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #10 Gepost op: 27 Mei 2009, 11:03:36 »

Om ff op sander in te haken Tong

poeh poeh, nou nou, ja ja, hè hè.. Tis wat allemaal!
Serto
Moderator

benneh bebop

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Mei 2009, 11:54:48 »

haha en nu ist anders om...

Sander
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Juni 2009, 08:32:44 »

'Cristiano Ronaldo en Kaká zijn hun geld waard'

Jorge Valdano ligt niet wakker van het feit dat Real Madrid alom wordt bekritiseerd voor de torenhoge uitgaven om Cristiano Ronaldo en Kaká aan de selectie van Manuel Pellegrini toe te voegen. In totaal gaf de afgetreden landskampioen van Spanje in nog geen week tijd 160 miljoen euro uit. Bovendien staat Franck Ribéry nog altijd op de verlanglijst van Florentino Pérez. Ook de aanvaller van Bayern München moet een aardige duit kosten.

"Kaká en Ronaldo zijn onvergelijkbare spelers", verdedigt de algemeen directeur het beleid van Los Merengues. "Daarom zijn ze hun geld waard. We hebben precies betaald wat ze waard zijn. Maar je merkt nu wel dat andere clubs belachelijke bedragen vragen omdat we diep in de buidel hebben getast." Ronaldo is met 94 miljoen euro de duurste voetballer ooit, Kaká kwam voor 65 miljoen euro over van AC Milan.

"We gaan daarom wachten tot de markt weer tot rust is gekomen", legt de Argentijn de strategie uit. "We zijn niet van plan om alles maar te accepteren en zomaar te betalen." In een eerder vraaggesprek liet de voormalig wereldkampioen optekenen dat men geen verdere pogingen zal ondernemen om David Villa te contracteren. Valencia werkt namelijk niet mee. "Karim Benzema, Diego Forlán en Sergio Agüero zijn zeer goede aanvallers maar ik ga niet in op namen. We zijn op zoek naar een alternatief voor Villa."
Sander
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2009, 09:15:37 »

goed, omdat er blijkbaar alleen maar vrouwen op dit forum ronddwarrelen die niet van voetbal houden gooi ik er maar een slotje op

Huilen

haha
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: