Programma:
vrijdag 18 mei
zaterdag 19 mei
zaterdag 2 juni
zaterdag 16 juni
18 Mei 2012, 13:01:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Wat is alternatief!  (gelezen 627 keer)
cyntha
Forum lid

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 05 Mei 2009, 10:34:04 »

Ik zat daarnet een beetje door de oude topics heen te lezen, en kwam er achter dat het woord alternatief heel veel gebruikt word, nu is mijn vraag wat zien we tegenwoordig nog als alternatief/alto whatever... want ik denk zelf dat dat heel erg veranderd is in de loop der jaren. Graag jullie mening!

poeh poeh, nou nou, ja ja, hè hè.. Tis wat allemaal!
cyntha
Forum lid

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Mei 2009, 10:44:08 »

Ikzelf denk dat het hele echte alternatieve zoals dat was toen ik nog een jaar of 13 was, niet meer echt bestaat,. En ik denk dat dat komt, omdat als je vroeger een wijde broek droeg en naar rock luisterde je een alto was.. die stempel kreeg je in ieder geval gelijk.. Maar de mode is zo veranderd dat je het aan de kleding niet meer echt kan zien.. In de mode is bijna alles modieus op het moment.. shirtjes die ik vroeger zou dragen en waar ik lang voor aan het zoeken was kun je tegenwoordig vinden in de H&M en de Cool Cat.. skinny jeans waren een hele tijd allen voor punkers.. nu is het niet uit het modebeeld weg te denken.. Tuurlijk zijn er nog duidelijke kledingstijlen die bij een bepaalde muzieksoort horen, maar ben je dan een alto?? Dat brengt me ook bij de muziek.. welke muziek is nou nog echt alternatief?? alles wat je op de radio hoort is niet echt alternatief meer.. dus ook de rockmuziek,.. als nummers maar vaak genoeg op de radio gedraaid worden word het bestempeld met POP en er zijn zo veeeeeeel soorten muziek op het moment.. tja ik weet het niet meer in ieder geval...

Sander
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Mei 2009, 11:17:07 »

bestaat zeker nog wel.

de punk scene, de metal scene met alle vertakkingen, de gabbers, de alto's, de rockers, hip-hoppers, skaters, de metro-mannen, je ziet ze allemaal nog steeds. je merkt wel dat naar mate mensen ouder worden, jij dus ook, het minder wordt qua extremiteiten op gebied van kleding. maar de jongere garde vand e diverse stijlen blijf je toch wel houden.   

trouwens vind ik zelf stempels totaal niet interessant. laat iedereen lekker zichzelf zijn zeg ik altijd!
cyntha
Forum lid

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Mei 2009, 11:20:52 »

Ja zo bedoelde ik het ook niet! Hahaha, maar het word zo veel genoemd hier,.. ikzelf zie het hele alternatieve als iets heel breeds, maar dat was ook een stijl opzichzelf eerst, en dat is er niet echt meer.. ripbroeken enzo.. dat zie ik niet echt meer.. tis nu emo enzo.. maar ook metal is veranderd want zelf dingen uit die kledingstijl zijn langzaam aan de mode in aan het rollen.. dus is het dalijk ook niet meer een stijl opzich.. Zo bedoelde ik het meer. De grenzen van kledingstijlen zijn zo wazig aan het worden..

Serto
Moderator

Geslacht: Man

benneh bebop

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Mei 2009, 11:22:12 »

ik denk dat het nog wel bestaat alleen een stuk minder erg als vroegah :p ik kan me nog wel herinneren dat ik aan het skate was en een groep gabbers achter me aan kreeg... maar waarom dat was weet ik nog steeds niet... een der van zei toen: dat is nou eenmaal zo.. gabber haten skaters... , en ik snap het nog steeds niet :p Maar dat is tegenwoordig niet meer zo.. this wel wat sander zegt.. naarmate je ouder word ga je je wat 'gewoner' kleden.

Even tijdelijk niets tot ik een nieuwe heb :p
cyntha
Forum lid

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Mei 2009, 11:26:36 »

Ja dat snap ik zoiezo wel.. dat is waarom wij er niet meer echt alto uitzien.. maar ik bedoel ook met een hele hoop jongeren.. kijk EMO das duidelijk, Gothic is duidelijk, nog steeds.. maar het echt alto is niet meer, veel dingen zijn toch denk ik te veel door de mode opgenomen. waardoor je eigenlijk als alto niet meer zo opvalt als dat je dat eerst deed.. Neem nou kapsels. kleding, etc.. ik heb ook het idee dat heel veel kledingstijlen door elkaar heen aan het smelten zijn. en dat je nu dus nog alleen bij bepaalde groepen kan zien wat voor muziek ze leuk vinden en dat het voor de rest een beetje een gok is.. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.. Huh?

bockos
Forum lid

Deze ruimte is te huur

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Mei 2009, 13:02:25 »

d'r zijn tegenwoordig zoveel hokjes verzonnen de laatste tijd dat alternatief eigenlijk een soort van verzamelwoord is geworden van al die hokjes. denk dat je het daarom niet meer zo vaak ziet/hoort (behalve hier dan Tong )
Bouli
Forum lid

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2009, 10:51:04 »

Elke stijl is natuurlijk ook gevoeliig voor de waan van de dag.
Door de globalisering en de media die alles onder de aandracht brengt is de keuze groter.

Was er ook toen ik die leeftijd was alleen minder.

Vond je house/techno etc. leuk dan trok je een trainingspak (ausi) en sportschoenen aan en was je gabber (ketting en kale kop niet verplicht maar maakte het wel af)
Vond je rock/metal etc. leuk dan trok je legerbroek, kisten en een band shirt aan (lang haar niet verplicht maar maakte het wel af)
Vond je Gothic/industrial etc. leuk dan trok je zwart broek aan, een zwarte bloes met franjes en zwarte leren laarzen (Zwart lang haar en vinger harnassen maakte het af)

Bovenstaande is een beetje kort en simpel opgeschreven maar dekt de lading wel denk ik.
Serto
Moderator

benneh bebop

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Mei 2009, 12:14:38 »

waren er maar 3 stijlen toen jij jong was :p Smiley

Even tijdelijk niets tot ik een nieuwe heb :p
Bouli
Forum lid

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Mei 2009, 12:35:15 »

Vast meer, maar geen stijl was er nog niet.  Knipoog
bockos