cyntha
Forum lid
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 25 November 2008, 16:38:50 » |
|
Ik denk ook niet dat een rookhok veel oplost.. zoiezo moet er ruimte voor zijn, binnen is die ruimte er niet, al was die ruimte er binnen dan moet er een hele goede afzuiginstallatie in komen, dat kost errug veel centjes en ook die lucht moet ergens naar toe kunnen... Een rookhok buiten is geen optie omdat je dan de geluidsoverlast niet verminderd,.. en ik ben nu zelf in 2 rookhokken geweest 1 x in paradiso en 1 x in HMH.. In paradiso was het nog te doen tijdens het concert omdat de meeste mensen toen gewoon aan het genieten waren van het concert, maar toen dat afgelopen was liep dat rookhok vol en hoefde je eigenlijk al geen sigaret meer op te steken.. je ademde de nicotine en de rook al in... Daar werd je al zo misselijk van dat je niet eens meer wilde roken.. In HMH eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal.. Nu zal het zoiezo allemaal wel minder worden, het word kouder, ik sta persoonlijk ook niet graag meer zo lang buiten... ik rook mijn sigaret en ga vrijwel gelijk weer naar binnen... ook rook in mijn sigaret zo snel als ik kan..
Wanneer het nog kouder word zullen steeds meer mensen dit gaan doen, verwacht ik.. dus een rookhok is onzin,.. het enige waar de mensen die roken rekening mee moeten houden.. is dat ze niet te hard praten.. Iedereen mag buiten staan, we kunnen mensen er ook niet op aanspreken als ze zich gewoon netjes gedragen en het geluidsniveau beperkt houden,.. Ik begrijp dat het gezellig is als je met zijn allen buiten staat te roken, dat je dan even gaat babbelen. Ik begrijp ook dat je net van binnen kom waar gewoon best harde muziek aanstaat en dat je dan zelf niet doorhebt hoe hard je praat.. maar het is echt het enige waar iedereen op dat moment rekening mee hoeft te houden.. Als iedereen het gewoon wat rustiger aan zou doen.. dus minder hard praten dan hebben de omwonenden geen rede om te bellen over geluidsoverlast, en zal het dus een stuk gezelliger worden..
Een rookhok lost dit niet op.. buiten of binnen... De ruimte die er binnen is, is nodig om iedereen die een biertje wil komen drinken kwijt te kunnen, de ruimte die we tot onze beschikking hebben is al niet zo groot, en er zijn alleen maar meer mensen bijgekomen.. het enige wat een rookhok nu zou hebben is dat de rokers warmer staan, als ze aan het roken zijn.. In de zomer gebruikt waarschijnlijk niemand meer dat hok..
|